-->

ابنة الفنانة منال سلامة والمخرج عادل أديب تكشف سبب مغادرتها للولايات المتحدة الأمريكية

ابنة الفنانة منال سلامة والمخرج عادل أديب تكشف سبب مغادرتها للولايات المتحدة الأمريكية



كشفت ابنة الفنانة المصرية  منال سلامة والمخرج عادل أديب عن سعادتها للإجراءات التي تقوم بها جمهورية مصر العربية في ظل إنتشار فيروس كورونا المستجد و قالت أن سبب مغادرتها للولايات المتحدة الأمريكية «مش واخدين الموضوع جد» .

حيث نشرت علي موقع التواصل الإجتماعي " إنستقرام " مقطع فيديو تقول فيه «بكل أمانة أنا فخورة ببلدي»، وبدأت تسرد محطات رحلتها: «أنا عايشة في أمريكا وبرجع مصر في الإجازات، وحصل اللي حصل وانتشر الفيروس وأنا وعائلتي قررنا أن أحسن حاجه أني أرجع مصر وأكون معاهم، لأننا مش عارفين إيه ممكن يحصل في العالم؟».

و أضافت ابنة الفنانة منال سلامة : اللي أنا شوفته وأنا راجعه من أمريكا لمصر أبهرني جدًا وشوفت الولايات المتحدة مش واخدين الموضوع جد خالص«، وعن ملاحظتها قبل استقلال الطائرة المصرية قالت:»مطار الولاية إلى كنت فيها لا يرتدوا كمامات أو قفازات وبيتعاملوا كأن الموضوع عادي ودي من الحاجات اللي خلتني عايزه أرجع مصر«.

 قالت عندما وصلت مصر : «لما وصلنا الفندق تعقمنا والحقائب وهم يهتموا بوجباتنا؛ هي 3 وجبات يوميًا، وتقاس حرارتنا مرة صباحًا وليلًا».

ومن جانبها قامت الفنانة منال سلامة بإعادة نشر مقطع فيديو إبنتها وقالت  «بنتي في الحجر الصحي، شكرا لمصر اللي حصل أرسى روح الانتماء للجيل الجديد»

إرسال تعليق